Aktualności
Zemsta Facebooka za nowe przepisy. „Nie wie” jak pokazywać polskie artykuły
Nagłówki i link, bez przykuwającego uwagę zdjęcia, nudne – Facebook wprowadził nowe zasady dla polskich mediów.
I choć twierdzi, że to awaria, rynek mediów w to wątpi.
To raczej zemsta za nowe przepisy.
W prosty sposób - „nie zasysa” zdjęć, wyświetlając jedynie linki, co jest o wiele mniej atrakcyjne wizualnie. A to, co mniej wizualnie atrakcyjne, klika się zdecydowanie gorzej.
Ale winne są też przepisy
Od piątku w Polsce obowiązuje nowelizacja prawa autorskiego. Pozwala ona wydawcom tradycyjnym negocjować wynagrodzenie za ich treści od koncernów cyfrowych.
Nowelizacja w praktyce stwarza możliwość konkretnych zmian:
daje możliwość przeprowadzenia mediacji między wydawcami a platformami cyfrowymi w przedmiocie określenia wynagrodzenia za wykorzystywanie treści dziennikarskich;
tantiemy dla twórców z tytułu wyświetlania filmów i seriali w internecie (tzw. tantiemy ze streamingu);
wprowadzenie nowego prawa pokrewnego dla wydawców prasy do cyfrowego korzystania z treści dziennikarskich;
ujednolicenie zasad odpowiedzialności dostawców usług udostępniania treści online za naruszeń praw autorskich
W praktyce zamiast rozprzestrzeniać artykuły danych platform informacyjnych .
Polscy Dziennikarze Wydawcy itp .pozamykali drzwi i siedzą w swych redakcjach czytając artykuły jeden drugiemu
A reklamodawcy uciekają jak tylko się da
Bo kto będzie reklamował się w jednym i tym samym miejscu 😁