Wszystkie materiały umieszczone na tej stronie (zdjęcia, filmy, teksty oraz grafiki) są własnością Komisji Krajowej WZZ Sierpień 80 i podlegają ochronie prawnej.
Materiały zawarte na niniejszej stronie mogą być wykorzystywane lub rozpowszechniane jedynie w celach informacyjnych oraz wyłącznie z notą o prawach autorskich oraz ze wskazaniem źródła informacji po wcześniejszym uzgodnieniu z Komisją Krajową WZZ Sierpień 80. 

ZA: Opracowanie własne

Volkswagen wstrzymuje produkcje we Wrześni i Poznaniu

Pogłębia się kryzys chipowy. Stają kolejne zakłady​

Volkswagen to kolejny producent, który zmuszony został do zatrzymania produkcji samochodów z powodu braku chipów.

Od 18 października obie fabryki wstrzymują produkcję wszystkich produkowanych u nas samochodów. Na ten moment fabryki pozostaną zamknięte do końca tygodnia. Głównym czynnikiem jest brak komponentów, przede wszystkim półprzewodników. 

- Fabryki pozostaną zamknięte do końca tygodnia (do 22 października .) Zarząd firmy nie przewiduje zwolnień pracowników. Aktualnie zatrudnieni wykorzystują zaległe urlopy wypoczynkowe, dni wolne wypracowane z tytułu nadgodzin, czy dni elastyczności - specjalnie wypracowane pełnopłatne dni wolne.

 

Oczywiście problem nie dotyczy tylko Volkswagena. Fabryka Toyoty w Kolinie wstrzymała produkcję pod koniec września. Na Węgrzech problemów doświadczają zakłady Mercedesa i Suzuki. W Polsce okresowo produkcję wstrzymywał Volkswagen w Poznaniu, przestoje ogłaszały również fabryki koncernu Stellantis w Tychach.

 

Kierownictwo OMP Tychy I zaproponowało pracownikom rozwiązanie ,w którym Pracownicy uzyskać mogą 8 dni pełnopłatnych bez świadczenia pracy w zamian za 2 dni bezpłatne (urlop bezpłatny). Pracownicy którzy złożyli do swojego przełożonego wniosek o udzielenie urlopu bezpłatnego w dniach 16 października oraz 2 listopada zostaną zwolnieni z obowiązku świadczenia pracy z zachowaniem praw do wynagrodzenia  w dniach wskazanych poniżej jako dni wolne płatne 

 

Pracownik który nie skorzysta z pakietu, będzie świadczył prace zgodnie z harmonogramem  ogłoszonym na miesiąc październik.

 

To wszystko odbija się na dostępności nowych samochodów w salonach. Obecnie czas oczekiwania na zamówione samochody, właściwie niezależnie od marki, wynosi wiele miesięcy. Co więcej, dealerzy nie są w stanie zagwarantować dotrzymania terminów.

Pogłębia się kryzys chipowy w motoryzacji. Stają zakłady Volkswagena i OMP Tychy I.

20 października 2021