Globalni producenci przemysłu motoryzacyjnego i lotniczego już niedługo mogą zostać skonfrontowani ze znacznym ograniczeniem dostaw lub podwyżkami cen aluminium ze względu na ograniczenia dostępności magnezu. Jak podaje „Financial Times”, około 85 proc. jego globalnej produkcji pochodzi z Chin, w tym szczególności z miejscowości Yulin w prowincji Shaanxi.
„Ograniczenie dostaw o takiej skali oznaczałoby konieczność masowej redukcji produkcji w całym łańcuchu dostaw opartym o aluminium, w tym m.in. w branży motoryzacyjnej, lotniczej, budowlanej i opakowaniowej” – podało stowarzyszenie.W związku z potencjalnym zagrożeniem dla produkcji kilku kluczowych branż, Komisja Europejska rozpoczęła rozmowy ze stroną chińską na temat możliwości zwiększenia produkcji magnezu. Jak ostrzegają producenci zrzeszeni w kilkunastu europejskich organizacjach, fiasko tych rozmów oznaczałoby konieczność zamknięcia wielu zakładów produkcyjnych i naraziłoby na ryzyko utraty pracy kilka milionów osób w całej Europie.Czytaj: Brakuje papieru. To może być wyrok dla wielu branż